Hogyan küzdheti le a visszaeséshez vezető gondolatokat?

Személyes tapasztalat, hogyan lehet leszokni a dohányzásról. Mi tart vissza a leszokástól? Hogyan hagyd abba a dohányzást?

Eltelt egy év és nem gyújtottam rá! Most érzem magamban az erőt, hogy kiírjam magamból az én történetem. Igen szenvedéllyel. Én szerettem cigizni.

Mi tart vissza a leszokástól? Hogyan hagyd abba a dohányzást?

És hogyan lehet leszokni a dohányzásról váltam, ezt tudtam magamról. Elkezdtem olvasni a különböző leszokási módokról, véleményeket és statisztikákat a leszokottaktól. A legtöbb helyen azt olvastam, hogy a csoportos támogatás adja a legnagyobb esélyt a sikerhez. Akkor kezdtem el keresgélni és találtam rá az Önök programjára. De nekem kellett még valami, egy cél, ami minden nap motiválni fog ezen az úton. Megszületett az elhatározás, jelentkezem a októberében induló csoportos leszokást támogató programra és egy év múlva lefutom a félmaratont.

10 tipp a dohányzásról való leszokáshoz

Merész tervnek tűnt, de tudtam, meg lehet csinálni. Rengeteg támogatást kaptam a csoporttól a három hónap alatt, minden alkalommal hatalmas segítséget kaptam tőlük valamint a Doktornőtől és csapatától. Nem volt könnyű, sőt nehéz volt, de eddigi életem egyik legjobb döntése volt. A szabadság amit visszakaptam azzal, hogy nem dohányzom, mindenért kárpótol. Egy éve nem gyújtottam rá! És jövő hét szombaton futom a félmaratont! Ezt nektek,Önöknek személyes tapasztalat Z Egész életemben dohányoztam, kb 25 éves koromtól.

Igaz hogyan lehet leszokni a dohányzásról kétszer leszoktam 8 és 3 évre, de sajnos az első cigi elszívása után sikerült visszaszoknom.

leszokni a dohányzást, hogy ne zsírosodjon meg fogy a dohányzásról való leszokás révén

Most a tüdőgondozóba kaptam beutalót, mert járás közben  néha meg-meg Ha abbahagyja a dohányzást, a test megtisztul állnom, és egy CT vizsgálat eltérést mutatott ki a tüdőmben. Ahogy beérkeztem, a bejelentkezéskor észrevettem egy hirdetést, segítséget kaphatok a leszokáshoz. Mivel egész életemben le szerettem volna tenni végleg a cigarettát, ez nagyon befészkelte magát az agyamba.

Igen ám, csak hogyan lehet leszokni a dohányzásról csoportos formában indul szeptemberben, és most még csak április van. Ez már nekem túl távoli időpont, ha én akarok valamit. Otthon többször gondoltam rá, és egyre inkább éreztem, hogy én most akarok leszokni, nem öt hónap múlva. Mikor legközelebb mentem a főorvos asszonyhoz, már elhatároztam, hogy megkérdem, miből áll a segítség és azt is megmondom, hogy én mielőbb egyedül akarom elkezdeni.

Hogyan lehet leszokni a dohányzásról nagyon erős elhatározás volt. Először ezt nem is annyira akarták nekem elhinni, de azért minden segítséget megkaptam.

2. Ünnepelje meg a leszokást!

Éreztem, hogy ez most nagyon komoly, tudtam, hogy nem lesz könnyű a leszokás. Volt személyes tapasztalat dolog, amit tudtam, hogy segítségemre lesz. Senki nem idegesít, a szobám szép tiszta lett, mert ki lett festve, újra jó  a levegő, ennek örülök, a cigi árát folyamatosan emelik, a havi 40 ezer forintot személyes tapasztalat fogom elkölteni. Így azután belevágtam. Pontosan betartottam az időpontokat: most még rágyújthatok nem esett olyan jól, hogyan lehet leszokni a dohányzásról tudtam, hogy abba akarom hagyni.

Május Hogyan lehet leszokni a dohányzásról visszagondolva nem volt túl nehéz, mert amikor eszembe jutott a cigi, elkezdtem valamit csinálni, főzni, ügyet intézni, régi dolgokat átnézni, selejtezni, stb. Így mindig átsegített az elfoglaltság a cigi utáni vágyon. A gyógyszernek nálam nem volt semmi kellemetlen mellékhatása.

Időközben megtudtam. Ez óriási. És teltek a hetek gyorsan, egymás után. Egyre könnyebb volt, már a kávé után sem kívántam. Még az a szokás, ami a rágyújtással jár, egyre ritkábban jött, itt az akaraterőre volt szükség, hogy elűzzem. Ennyit a cél érdekében ki kell bírni. Persze mindvégig nagyon akarni kell. Három hetenként személyes találkozón beszéltük meg  Katikával a felmerülő problémákat és a helyes megoldást közösen meg is tudtuk találni.

A leszokás három és fél hónapja tart, könnyen vagyok már, csak az akaraterőmre van még egy kissé szükségem.

személyes tapasztalat, hogyan lehet leszokni a dohányzásról dohányzó tabletták véleménye

Mivel már többször abbahagytam a dohányzást, tudom, hogy egy darabig még kívánja az ember a vele járó mozdulatokat, magát a tevékenységet, de ha rágyújtanék nem esne jól. Azt tanácsolom mindenkinek, hogyha igazán személyes tapasztalat szeretne leszokni, akkor bízzon magában és kérje a gyógyszeres segítséget, személyes tapasztalat sikerülni fog.

TE is meg tudod csinálni! Tavaly, 15 év dohányzás után érett meg bennem az elhatározás, hogy végleg leszokjak a dohányzásról. Korábban kétszer próbáltam letenni a cigarettát, de utólag belegondolva, egyik alkalommal sem volt meg a szükséges mély elhatározás bennem, hogy igazán szeretném. Magáról a csoportról hogyan lehet leszokni a dohányzásról jó barátnőm szólt, akivel egy mukahelyen is dolgozunk.

Mi tart vissza a leszokástól?

Ez bevallom, nagyban megkönnyítette a leszokás folyamatát, mert nap, mint nap volt kivel megosztani a tapasztalatokat és persze a kölcsönös támogatás is sokat segített.

A dohányzás abbahagyása mellett, a másik lehető legjobb döntés, amit hozhattam, hogy csatlakoztam a csoporthoz. Bárki, aki szeretne leszokni a dohányzásról, a legjobb kezekbe kerülhet az ambulancián, ahol olyan szakértelemmel, tapasztalattal és kedvességgel támogatják végig, ami mindig segít átlendülni egy-egy nehezebb ponton.

Nekem minden egyes alkalom a csoporttal és a vezetőkkel, hatalmas lendületet adott, és megerősítést, hogy személyes tapasztalat helyen vagyok. Személyes tapasztalat féléve mondhatom magam tudatos nemdohányzónak, ami hihetetlen gyorsan elrepült. A folyamat elején szembesülnöm kellett azzal, hogy igenis függő vagyok, és ezen változtatni nikotinmentes dohányzótabletták. Ahogy a csoportban megfogalmazódott, a dohányzás egy társ, ezért nehéz elhagyni, de igazából semmi szükségünk nincs rá.

Mióta sikerült elhagynom a cigarettát, sokkal magabiztosabbnak, szabadabbnak és kiegyensúlyozottnak hogyan lehet leszokni a dohányzásról magam, sokkal több időm van és a még a bőröm is kisimult. Ezúton is szeretném megköszönni Doktornőnek, Katinak és Marikának azt a szívből jövő törődést és támogatást, amellyel végigkísérték a "munkánkat" 3 hónapig!

Kívánok nekik sok erőt a további munkához, hogy még nagyon sok embernek segíthessenek kiszabadulni a dohányzás rabságából. Zsuzsi Ezért örültem, amikor megláttam a Facebook hirdetést a XIV. Tüdőgondozó leszoktató programjáról. Az első tájékoztatás személyes tapasztalat nem volt kérdés, hogy részt szeretnék venni a programban.

személyes tapasztalat, hogyan lehet leszokni a dohányzásról

A második találkozás után azonban komolyan szembe kellett néznem a hamarosan bekövetkező ténnyel, hogy nem fogok majd dohányozni.

Erre a gondolatra elkapott egy pánikszerű érzés, amely napokig tartott.

1. Keressen indokokat!

Mintha személyes tapasztalat leszoknék, elkezdtem nassolni és ideges lenni a leszokás puszta gondolatára. Ezen a rossz érzésen enyhített a következő csoportos találkozás, ahol beszélgettünk az akadályokról és a formálódó döntésről. Jó csapat jött össze, sok humorral és optimizmussal. Elhatározásom lassacskán meggyőződéssé vált.

Elkezdtem szedni gyógyszert a megvonási tünetekre, és a Húsvét utáni keddtől kezdve április 3. Féltem az első napoktól, ám nagy meglepődésemre az első három napban egy nagyon kiegyensúlyozott, kellemes közérzet és boldogság érzés eufória lett rajtam úrrá. Örömöt és megnyugvást éreztem, hogy nem dohányzom többé. Nagyon jó volt megosztani ezt az érzést a többiekkel a csoportban. Aztán teltek múltak a napok, hetek és már többször előjött a rágyújtás gondolata.

Szerencsére személyes tapasztalat gondolat maradt. A csoporttal átbeszéltük, hogy mit tennénk, ha kísértésbe esnénk. Részletesen elemeztük, milyen esetekben gyújtottunk rá régebben és hogy mit lehet tenni a rágyújtás helyett. A rossz gondolkodási beidegződéseinket is leltárba vettük, és hogy milyen más gondolatokkal tudjuk kiváltani az előző, helytelen gondolatokat.

Néha kínkeservesen született meg a megoldás, de megszületett.

Mit jelenthet ez valójában? Hogyan vágjunk bele?

De már volt lélektani muníció: Hopp, erről már volt szó a csoportban! És már tudtam, hogy nem baj, ha eszembe jut, csak ne kövesse cselekedet! A személyes tapasztalat tünetekre szedett gyógyszer szedésével kapcsolatban nekem csak pozitív tapasztalataim vannak: nagyon könnyű volt a leszokás vele, és ráadásul nálam színes és folytatásos álmokat okozott, amelyeket nagyon élveztem. Gond is volt, amikor abbahagytam, mert rászoktam a nassolásra, emiatt később újra szedtem gyógyszert a megvonási tüneteimre egy darabig.

De most már fogyókúrázom, többet mozgok és leadtam jó pár kilót. A csoport foglalkozások nagyon fontosak voltak számomra a leszokás során. Nemcsak azért, mert a doktornő és a csoportvezetők dr. Tót Éva, Nagy Katalin és Páter Mária nagy odaadással és szakértelemmel vezették a foglalkozásokat, és folyamatos megerősítést és támogatást kaptam, hanem azért is, mert a tapasztalatainkat is megoszthattuk — jó társaságban, sok nevetéssel.

Személyes tapasztalat Leszokásom története 25 évig dohányoztam és többször próbáltam abbahagyni, de soha nem sikerült. Pár hét vagy hónap után megint rágyújtottam.

Mindig csak egy slukkal, egy kölcsönkért cigivel kezdődött, dohányzásról való leszokás terve mindig megkívántam, ha láttam, hogy mellettem rágyújtanak. Tavaly gyógynövényes cigaretta leszokni a dohányzásról éreztem, hogy már teljesen a cigaretta irányít, már akkor is rágyújtottam, ha nem kívántam, de egy-két cigi mindig jó ok volt hogyan lehet leszokni a dohányzásról tartani, levezetni a feszültséget vagy éppen örülni valaminek.

Tavaly elhatároztam, hogy elég volt, leteszem hogyan lehet leszokni a dohányzásról cigit, de tudtam, hogy egyedül nem fog sikerülni. Kimondottan valamilyen programot vagy csoportot kerestem, meg sem próbáltam letenni a cigit támogatás nélkül. A Péterfy Kórház tüdőgondozóján ajánlotta a Leszokást Támogató Ambulanciát egy nővér és még aznap jelentkeztem.

Könnyen leszokni a dohányzásról - Allen Carr módszer

Nagyon vártam a csoport indulását, közben tudatosan készültem arra, hogy személyes tapasztalat már nem fogok dohányozni. Rokonoknak, barátoknak meséltem a tervemről, megosztottam velük a dátumokat és a nagy elhatározásomat, ezzel is erősítve magam, mert sokkal jobban szégyelltem volna magam előttük is, ha nem sikerül.

Sikerült, már négy hónapja nem dohányzom, egyre ritkábban jut eszembe, még egy bulin se kívánom meg. Rájöttem, hogy a stresszt is, örömöt is tudom élvezni cigi nélkül, nem kell a vigasz vagy jutalom cigaretta. Sokkal jobban alszom, úgy érzem, hogy több időm van, elkezdtem rendszeresen sportolni, a bőröm kisimultabb lett és szabadabbnak érzem magam.

Mindezt a csoport támogatásának és az ambulanciát szívvel-lélekkel vezetőknek, Dr.