A dohányzásról le lehet szokni! Hasznos tanácsok a füstmentes élethez

Pszichológiai tanácsok a dohányzásról való leszokáshoz, Kik és milyen céllal alapították az Országos Dohányzás Leszokás Támogatási Központot?

A mellrák nem válogat Dr.

fáj a fejem a dohányzás miatt

Kenessey Pszichológiai tanácsok a dohányzásról való leszokáshoz kardiológus maga is megküzdött a mellrákkal. Felépülése után úgy döntött, tapasztalataival segíteni szeretne sorstársainak, ennek érdekében három kollégájával létrehozott egy alapítványt.

A doktornőt arról kérdeztük, hogyan lehet feldolgozni a betegség tényét, és miért különösen fontos az évenkénti szűrővizsgálat. A füstmentes élet egyáltalán nem nyomorúságos. Sőt, a Wisconsin Orvosi Egyetem kutatásai szerint a leszokás után egy-három évvel az exdohányosok sokkal jobb egészségi állapotnak örvendenek és elégedettebbek is az életükkel, mint a dohányosok.

Mikor kezdett el foglalkozni a nikotin függőséggel? Körülbelül 6 éve kezdtem el a leszokás pszichológiai módszerét kutatni, még dohányosként, magamon kísérletezve. Több módszerrel is próbáltam leszokni, de véglegesen sosem sikerült.

A dohányzásról le lehet szokni! Hasznos tanácsok a füstmentes élethez

Aztán elolvastam egy leszokást segítő könyvet, amely ugyan nem segített a cigitől teljesen megszabadulni, de a szemléletét alapul véve kidolgoztam a saját módszeremet, amit függőségoldásnak kereszteltem el. Ezzel már sikerült egy életre megszabadulni a cigarettától. Mitől más az ön módszere, mint a többieké? Alapvetően egy új pszichológiai eljárást dolgoztam ki, melynek segítségével bárki könnyedén és fájdalommentesen megszabadul a függőségétől.

Így sikerülhet végleg a leszokás! - HáziPatika

Mindezt úgy, hogy egy 10 órás csoporttréningen vesz részt, és amikor kijön a rendelőmből, már nem akar rágyújtani többé. Nem hízik el, nem néz újabb szenvedély után, hanem euforikusan éli meg a leszokását. Bár már túl vagyunk a szó szerint vett kísérleti stádiumon, a kutatásmódszertan, amivel dolgozom, folyamatos visszakövetést, és folytatólagosan szisztematikus megfigyelések végzését írja elő.

  • Mely tabletták a leghatékonyabbak a dohányzáshoz
  • Amikor lehagyja a dohányzást, hogyan ne fogyjon?
  • Ha abbahagyom a dohányzást, pótolni fogom
  • Keresés Központ nyílt a dohányzásról leszokás támogatására Budapesten megnyílt a Dohányzásról Leszokást Támogató Központ.
  • Módosítva:
  • Központ nyílt a dohányzásról leszokás támogatására - Magyar Nemzeti Szívalapítvány
  • Diószegi Judit, pszichiáter A dohányosok - akár hiszik, akár nem - nikotinfüggőségben szenvednek.

Ez azt jelenti, hogy mind a dohányzásra vonatkozó elméleti keret, mind a csoportokban használt gyakorlati megoldások rugalmasan fejlődnek. A módszer szakmai köröknek szóló leírása folyamatban van, időközben más függőségekre vonatkozó kutatások is elindultak, szeretném, ha a módszerem idővel a klinikumba is beépülő, akkreditált terápiás rendszerré növekedne, amit a dohányosoknak segítséget nyújtó szakemberek elsajátíthatnának, és a kliensek javára, minőségbiztosított módon használhatnának.

Mi történik egy ilyen tréningen, elmesélné egy kissé részletesebben? Általában emberrel foglalkozom egyszerre. A dohányosok 10 óra alatt bejárnak velem egy utat, amelynek végén leteszik a cigit.

pszichológiai tanácsok a dohányzásról való leszokáshoz

Vannak különböző szemléltető eszközeim és a leszokás útját segítő ábrák, például a cigikocka. Óránként kimegyünk rágyújtani, megbeszéljük a dohányzással kapcsolatos élményeinket, feloldom naphazolin orrcsepp bennük lévő feszültséget és félelmeket.

Miért kell óránként rágyújtani a tréningen: ez nem épp a leszokásról szól?

pszichológiai tanácsok a dohányzásról való leszokáshoz dohányzási kódolás vyborgban

Azért, mert a dohányosnak a leszokáshoz is szüksége van a cigarettára. Ha nem dohányozhat, akkor ideges lesz, és traumaként éli meg a 10 órás foglalkozást vagy a leszokást. Az orvosok szerint a dohányzás kémiai, biológiai függőséget is okoz, ugyanis hozzászokik a szervezet a nikotinhoz, megvonása esetén elvonási tüneteket produkál. Ezzel mit lehet kezdeni?

5kritikus hiba, amit ne kövess el, ha le akarsz szokni a dohányzásról

A hagyományos leszokási eljárások arra épülnek, hogy a dohányzást egyedül kell legyőzni, itt viszont egy csoport közös erővel teszi le a cigarettát, ami nagyon fontos pszichés tényező, hiszen a cigire sem egyedül szokunk rá, hanem társaságban.

A tapasztalataim azt mutatják, hogy a test nikotinfüggőségét is fel lehet oldani kizárólag pszichológiai módszerekkel. A foglalkozásokon végigvesszük azokat az élethelyzeteket, amikor az elvonási tünetek jelentkezhetnek, és felkészülünk arra, hogyan kell ezeket majd kezelni.

A tréning után pedig nem szükséges tapasz vagy rágó alkalmazása.

Leszokás a dohányzásról-10 óra alatt

Mi a helyzet azokkal, akiknek a függősége súlyos, és régóta sokat dohányoznak? Meglepőnek hangzik talán, de az eddigi tapasztalatok alapján a láncdohányosokat a legkönnyebb leszoktatni.

Egy masszív dohányosnak ugyanis a dohányzással kapcsolatban már nincs annyi illúziója. A legnehezebb dolgom valószínűleg egy tinivel lenne, aki épp most kezdett el pöfékelni, és számára még varázslatos, új dolgot jelent cigizni.

A dohányzás a legnagyobb elkerülhető egészségi kockázat az EU-ban, mely évente

Azt szoktam mondani, hogy aki az első szál cigarettáját már több mint egy éve szívta el, azt nehézség nélkül le tudom szoktatni. A módszer kísérleti fázisában eddig több mint félszáz embert sikerült leszoktatnom, és csak néhányuknak volt szüksége a pszichológiai tanácsok a dohányzásról való leszokáshoz után egy második beszélgetésre is. Sokan, akik leszoktak, elhíznak — vagy valamilyen más szenvedélyt találnak maguknak.

Innen már csak egy lépés a saját dohányzási szokások tudatosítása

Erről milyen tapasztalatok vannak? A dohányzásról való leszokást általában akaraterő kérdésének tartják, pedig a megfelelő módszerrel nem az. Ha valaki fegyelmezi magát, és megállja — akár évtizedekre — hogy ne gyújtson rá, az derék dolog, de a cigaretta utáni vágyat nem tudja elhessegetni, és valójában soha nem szokik le. Ilyenkor jön az elhízás, a sóvárgás és az új függőségekre találás.

Az én módszeremmel ilyen nincs, mert magát a függőséget szüntetjük meg.

pszichológiai tanácsok a dohányzásról való leszokáshoz

Képes lenne ezzel a metódussal kezelni más káros pszichológiai tanácsok a dohányzásról való leszokáshoz élőket is? A módszer lényege a függőség oldása, de ez csak akkor működik, ha az előadó maga is megmerítkezett már az adott szenvedélyben. A kutatás részeként tervezem, hogy a jövőben nem csak a dohányosoknak, hanem más függőségekben szenvedőknek is indítok tréninget.

Így sikerülhet végleg a leszokás!

Ám ahhoz, hogy őket hatékonyan tudjam kezelni, előbb alaposan meg kell ismernem a szenvedélyük tárgyát. Tartja a kapcsolatot azokkal, akiket leszoktatott?

pszichológiai tanácsok a dohányzásról való leszokáshoz

Ez a módszer egyik fontos eleme, az pszichológiai tanácsok a dohányzásról való leszokáshoz. Kicsit olyan az egész, mint egy klubtagság, hiszen rendszeresen összejövünk, és megbeszéljük, pszichológiai tanácsok a dohányzásról való leszokáshoz kinek milyen örömei, élményei vannak a leszokás óta, milyen új dolgokat tapasztaltak meg, amióta pszichológiai tanácsok a dohányzásról való leszokáshoz dohányoznak.

Az ilyen összejöveteleken sokan odajönnek és megölelnek, amiért megszabadultak a cigarettától, sőt, barátaiknak ajánlgatják a módszert. Lehet, hogy furcsán hangzik, de amikor valaki nálam járt és leszoktattam, úgy érzem, mintha megmentettem volna az életét.

Tények és számok Eddigi összes résztvevő száma: 80 fő Leszokási arány: 90 százalék A tréning ára: 29 forint Visszafizetési garancia: 3 hónap.

milyen jó, hogyan lehet leszokni a dohányzásról csak az erősek hagyják abba a dohányzást