A CIKK TARTALOMJEGYZÉKE

Hagyja abba a c vitamin dohányzását, Dohányzás és táplálkozás

Szendi Gábor beszélgetése a D-vitamin adagolásáról

Bánky Erika A legjobb amit dohányosnak tanácsolni lehet, hogy hagyja abba a dohányzást, ha azonban ez nem megy, érdemes étrend módosítással mérsékelni a kockázatok nagy részét. A stresszel terhelt életmód, helytelen táplálkozás, telített zsírsavak, só, és alkohol, tovább hagyja abba a c vitamin dohányzását a súlyos betegségek kialakulásának veszélyét.

ha abbahagyja a dohányzást, gyorsabban fog lefogyni

Olyan étrend nem létezik, amellyel teljes mértékben ellensúlyozhatók a dohányzás káros hatásai, de csökkenteni lehet ezeket a veszélyeket. Bizonyított tény, hogy a dohányosoknak több C vitaminra van szükségük. Minden egyes elszívott cigaretta kb.

A dohányzás befolyásolja a fejfájást

Mivel a dohányosok gyorsabban élik fel vitamin készletüket, a megfelelő szint fenntartásához sok gyümölcsöt és zöldséget kell enniük. A citrusfélék, paprika, brokkoli, sötétzöld színű zöldségek, gyümölcsök gazdag C-vitamin források. A káros szabadgyökök ellen Mivel a cigarettafüst megnöveli a szabadgyökök számát a szervezetben, amelyek felgyorsítják az öregedési folyamatokat, fokozzák a betegségek kialakulásának rizikóját,daganatok kialakulását,ezért több antioxidánsra van szükség.

hagyja abba a c vitamin dohányzását

Antioxidánsok szervezetünk létfontosságú alkotóelemei, késleltetik vagy hagyja abba a c vitamin dohányzását az oxidációs folyamatokat, semlegesítik, a szabadgyökök kártékony tevékenységét, ezért folyamatos bevitelükre van szükség. A szabadgyököket a citrusfélék, szőlő, paprika, paradicsom, és brokkoli, antioxidáns hatásukkal semlegesítik. A "C" és "E" vitamin valamint béta-karotin antioxidáns hatásánál fogva gátolja a cigaretta füstben levő szabadgyököket, káros hatásaik kifejtésében.

mi a gyógymód a dohányzásra? Úgy döntöttem, hogy leszokom a dohányzást

Kimutatták, hogy béta-karotin is kevesebb a dohányzók vérében. Azoknál a dohányosoknál akiknek a béta-karotin szint különösen alacsony,gyakoribb a tüdőrák. Gazdag béta-karotinforrás a friss zöldségek és gyümölcsök. E vitamin a búzacsírában, avokádóban, növény olajokban,olajos magvakban, kemény héjú gyümölcsökben található.

hagyja abba a c vitamin dohányzását

A hagymafélék speciális antioxidánsokat, tumor ellenes anyagokat tartalmaznak. A dohányosoknak különösen fontos a B vitamin forrásról is gondoskodni, mert szervezetükben jóval kevesebb van, mint aki nem dohányzik, mivel májukra, ami a méregtelenítést végzi, nagyobb teher hárul.

Az antioxidánsoknak bizonyítottan pozitív hatással vannak az oxidatív stressz csökkentésére és ennek következtében a férfi termékenység javítására.

Sok B vitamint tartalmaznak az állati belsőségek, teljes kiőrlésű gabonafélék, sovány húsok, halak. A "B12" vitamin elősegíti a cigarettafüstben levő ciánvegyületek hatástalanítását.

hagyja abba a c vitamin dohányzását dohányzási besorolás

Az omeg 3 zsírsav csökkenti a dohányosoknál a tüdőrák kockázatát, javítja az érrendszer állapotát, ezért étrendjükbe ajánlatos beiktatni ezeket a zsírsavakat bőven tartalmazó tengeri halak, kagylók, rákok fogyasztását.