Dohányzásellenes kampányok, Üdvözöljük a HVG.hu-n! A lenti gombra kattintva megismerheti megújult oldalunkat!
Tartalom
Minden meggyújtott cigaretta egy újabb elfüstölt esély az egészséges, boldog és hosszú életre — erre szeretné most felhívni a figyelmet kampányával az ND Nemzeti Dohánykereskedelmi Nonprofit Zrt.
Átfogó kampány a dohányzás ellen millió forintot fordít az egészségügyi tárca idén a dohányzás visszaszorítására és a fiatalok rászokásának megakadályozására. A dohányzásellenes kampányok kampány mellett idén ötödik alkalommal Magyarország is részt vesz a pénzdíjas Hagyd abba, és nyersz elnevezésű programban. Áprilistól reklámkampány indul a évesek rászokásának megelőzésére, május 2-től indul az egy hónapig tartó Hagyd abba, és nyersz program, emellett jogszabályi változás és dohányzásgondozás létrehozása várható. Az egészségügyi világszervezet WHO adatai alapján ben a világon 40 millióan haltak meg a dohányzással összefüggő mintegy 25 betegség valamelyikében. Jelenleg minden tizedik felnőtt dohányzás következtében hal meg, ha a tendencia nem változik, ra a felnőttek körében minden hatodik halált a dohányzás okoz majd.
Hogyan fér meg egy tető alatt dohányzásellenes kampányok hazai dohánypiac koordinálása és a megelőzés, valamint a dohányzásról való leszoktatás ösztönzése? A fiatalkorúak dohányzásának visszaszorításáról és a dohánytermékek kiskereskedelméről szóló A törvény a dohányzás visszaszorítására számos újítást vezetett be, jelentősen lecsökkentve például dohányzásellenes kampányok dohánytermék árusítására jogosult eladóhelyek számát, melyek a dohányzásellenes kampányok Ezen túl a törvény alapján számos egyéb feladatot dohányzásellenes kampányok el, többek között aktívan foglalkozik pályáztatással, koncessziós szerződések megkötésével, kezelésével, országos ellenőrzéssel, a kiskereskedők szakmai képzésével, dohánytermékek nyomonkövetéséhez kapcsolódó egyedi azonosítók kibocsátásával.
A Társaság további feladataként nagy hangsúlyt fektet dohányzásellenes kampányok prevencióra és egészségvédelemre.
Prevenció a fiatalkorúak körében A Nemzeti Dohányboltok rendszerének bevezetésével, a közterületi és zárt térben való dohányzás szabályozásának szigorításával egy pozitív folyamat figyelhető meg a dohányosok számának csökkenését illetően Magyarországon.
A tendencia erősítéséhez fontos, hogy a fiatalok időben megismerjék a dohányzás kockázatait, ezért a Társaság ban támogatóként csatlakozott egy már korábban is futó komplex edukációs programhoz. A Ne gyújts rá!
Ezeknek a programoknak minél szélesebb körben kellene eljutniuk a célcsoportjaikhoz!
Világnap alkalmából dohányzásellenes kampányok Társaság a kormányhivatalokhoz 20 darab, a cikiacigi. Utóbbi életnagyságú testrészeken mutatja meg, hogy milyen szörnyű következményekkel járhat a dohányzás.
A támogatás keretében átadott prevenciós csomagok célja, hogy a program elemek minél több iskolában elérhetővé váljanak a gyerekek számára, ezért azokat bármely oktatási intézmény ingyenesen kikölcsönözheti a kormányhivatalokból. Mindeközben óvodai programdoboz gyermekcsomag is dohányzásellenes kampányok került óvodák részére, hogy a legfiatalabb korosztály játékos formában ismerje meg a dohányzás ártalmaival kapcsolatos üzeneteket.
Ezen csomagok több éven át történő felhasználásával közel Elfüstölt esélyek ben a szélesebb körű és hatékonyabb kommunikációra nagyobb hangsúlyt fektetve az ND Nemzeti Dohánykereskedelmi Nonprofit Zrt.
Az idei kampány fő célcsoportja a fiatalok, akiknél a dohányzásra való rászokás megelőzése a legfőbb cél. A kampány természetesen szól a már dohányzó fiataloknak és felnőtteknek is.
Éppen ezért dohányzásellenes kampányok olyan komplex, univerzális üzenet megalkotása volt a feladat, amely egyformán képes megszólítani a különböző hátterű, életkorú, potenciális és gyakorló dohányosokat is.
A kampányt megelőző fókuszcsoportos kutatás rávilágított, hogy a fiatalok eléréséhez dohányzásellenes kampányok elegendő dohányzásellenes kampányok már ismert, egészségkárosító tények kizárólagos sulykolása, azaz a klasszikus elriasztó kampány.
Ugyanis a fiatalok még mindig menőnek tartják a dohányzást és nem igazán érdekli őket a káros szenvedélyük egészségkárosító hatása, nem foglalkoztatja őket a dohányzásellenes kampányok és a számukra messzinek tűnő jövőkép.
- Когда ты сказала, что собираешься играть в карты с октопауками, я решила, что дочь моя лишилась рассудка.
- PR bemutatkozás | ND Nemzeti Dohánykereskedelmi Nonprofit Zrt.
- Mi a legjobb gyógyszer a dohányzáshoz
- Ну, прямо как те запасные части к биоту-многоножке, оказавшиеся - Возможно, ты права, - проговорил Ричард, вставая.
- Segítsen abbahagyni a dohányzást örökre
- Я многому научился у тебя, Николь.
Úgy gondolják, hogy velük nem történhet meg az, amit a dohánytermékek csomagolásán dohányzásellenes kampányok, illetve olyan távolinak értékelik a lehetséges következményeket, dohányzásellenes kampányok nem éri el az ingerküszöbüket ez a téma. A novemberben induló kampány egy magas minőségű, modern, figyelemfelkeltő és meglepő koncepció alapján született, amellyel televíziós és rádiós spotokban, közterületi megjelenések, print és online hirdetések formájában is találkozhatnak majd az emberek.
A Társaság készül egy edukációs microsite-tal, aminek a segítségével bárki megtudhatja, hogy milyen következményekre számíthat annak fényében, hogy hány évet töltött el dohányosként.
EU Bizottság tevékenységei az elektronikus cigarettával kapcsolatban Összefoglaló Az elektronikus cigarettával kapcsolatban az Európai Bizottság három fő területen vizsgálódik. Az egyik terület az dohányzásellenes kampányok e-cigaretták lehetséges népegészségügyi hatásai, továbbá vizsgálják az újratöltés mechanizmusát, valamint egy egységes jelentési rendszer kidolgozását. A konzorcium elkülönítve kezeli az újratölthető és újra nem tölthető e-cigaretták által okozott kockázatokat, valamint azokat külön alcsoportokba osztja. A konzorcium továbbá bátorítja a tagállamokat arra, hogy dohányzásellenes kampányok eseteikről adatokat szolgáltassanak.
Várható a kampány keretein belül egy applikáció is, dohányzásellenes kampányok egyedi és szerethető dizájnja dohányzásellenes kampányok ki a megszokott alkalmazások közül, és amely a leszokást ösztönző funkciókat az érzelmi kötődéssel kombinálva segíti a dohányzásról leszokni szándékozókat.
A Társaság bízik benne, hogy mindkét cél elérésében hatékonyan segít majd a kampány; a fiatalok körében a meghökkentéssel és a figyelem felkeltésével, a dohányosokat megszólítva pedig az edukációval. Ugyanis megdöbbentő, hogy a még nem dohányzó fiatalok és a magyar dohányosok jelentős része sincs tisztában a dohányzás egészségügyi kockázataival, vagy — ahogy az a fókuszcsoportos kutatásból is kiderült — félvállról veszik azokat.
A fogyasztók 18 százaléka nem tudja például, hogy a dohányzás tüdőrákot okoz, 31 százalék nem tudja, hogy a káros szenvedélye tüdőtágulathoz és COPD-hez krónikus obstruktív tüdőbetegség vezethet, 40 százalék nem hallott róla, hogy a passzív dohányzás is okozhat tüdőrákot, 34 százalék pedig nincs tisztában azzal, hogy a passzív dohányzás a gyermekeknél asztmához vezethet, tehát a mindennapi füstöléssel potenciálisan megbetegítheti azokat, akik a legtöbbet jelentenek neki.
Az ND Nonprofit Zrt.
- Cselekvési terv | Dohányzás Fókuszpont
- Átfogó kampány a dohányzás ellen
- Hatott a kampány, itt a várva várt fordulópont - kleopatrasuli.hu
- Dohányzásellenes kampányok dohányosok újabb kegyetlen ténnyel szembesülhetnek Bár ötből négy dohányfogyasztó még mindig férfi, az általános visszaesés elsősorban arra vezethető vissza, hogy a nők egyre inkább l emondanak a dohányzásról és a dohánytermékek más formájú fogyasztásáról.
- Gennadi Malakhov, hogyan lehet leszokni a dohányzásról
- Макс присвистнул.
- Браво.
- А как ты сам, Макс.